Πολιτική Καταγγελιών – Βία και Παρενόχληση – eforotexnikos.gr
1. Σκοπός
Να διασφαλίσει ότι οποιοδήποτε περιστατικό βίας ή παρενόχλησης συνδεδεμένο με την εργασία ή την επαγγελματική σχέση μπορεί να αναφερθεί, διερευνηθεί και να αντιμετωπιστεί με δίκαιο τρόπο.
2. Νομικό πλαίσιο
Με βάση τα άρθρα 9 και 10 του ν. 4808/2021, και τη Διεθνή Σύμβαση της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ΔΟΕ) 190/2021, που κυρώθηκε στην ελληνική νομοθεσία.
3. Πεδίο Εφαρμογής
Ισχύει για όλους όσους εργάζονται στην EFOROTEXNIKOS (μόνιμοι, προσωρινοί, συμβασιούχοι, συνεργάτες, εργολάβους) καθώς και για όσους βρίσκονται σε επαγγελματική σχέση.
4. Ορισμοί
- Βία: σωματική, ψυχολογική, σεξουαλική ή οικονομική βλάβη ή απειλή.
- Παρενόχληση: ανεπιθύμητη συμπεριφορά που υποβαθμίζει την αξιοπρέπεια, δημιουργεί εκφοβιστικό/εχθρικό περιβάλλον.
- Καταγγέλλων/Καταγγελλόμενος: πρόσωπα που υποβάλλουν ή είναι αποδέκτες τέτοιων συμπεριφορών.
5. Διαδικασία καταγγελίας
- Ο καθένας έχει το δικαίωμα να καταγγείλει ανώνυμα ή επώνυμα.
- Υπεύθυνη μονάδα ή επιτροπή συλλέγει καταγγελίες.
- Διασφάλιση εμπιστευτικότητας των στοιχείων του καταγγέλλοντος και των εμπλεκομένων.
- Διερεύνηση εντός συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου (π.χ. 30 ημερών).
6. Προστασία από αντίποινα
Αυτός που κάνει καταγγελία προστατεύεται από κάθε μορφής αντίποινα.
7. Ενημέρωση και πρόληψη
- Εκπαίδευση προσωπικού σχετικά με βία/παρενόχληση.
- Διανομή της πολιτικής σε όλους τους εργαζόμενους / συνεργάτες.
8. Εφαρμογή & Παρακολούθηση
Η διοίκηση της EFOROTEXNIKOS επιβλέπει την εφαρμογή. Αναθεώρηση της πολιτικής όπως απαιτείται, ιδιαίτερα σε περίπτωση αλλαγής νόμου ή δομής.
