Πολιτική Καταγγελιών για Βία και Παρενόχληση

Πολιτική Καταγγελιών – Βία και Παρενόχληση – eforotexnikos.gr

1. Σκοπός
Να διασφαλίσει ότι οποιοδήποτε περιστατικό βίας ή παρενόχλησης συνδεδεμένο με την εργασία ή την επαγγελματική σχέση μπορεί να αναφερθεί, διερευνηθεί και να αντιμετωπιστεί με δίκαιο τρόπο.

2. Νομικό πλαίσιο
Με βάση τα άρθρα 9 και 10 του ν. 4808/2021, και τη Διεθνή Σύμβαση της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ΔΟΕ) 190/2021, που κυρώθηκε στην ελληνική νομοθεσία.

3. Πεδίο Εφαρμογής
Ισχύει για όλους όσους εργάζονται στην EFOROTEXNIKOS (μόνιμοι, προσωρινοί, συμβασιούχοι, συνεργάτες, εργολάβους) καθώς και για όσους βρίσκονται σε επαγγελματική σχέση.

4. Ορισμοί

  • Βία: σωματική, ψυχολογική, σεξουαλική ή οικονομική βλάβη ή απειλή.
  • Παρενόχληση: ανεπιθύμητη συμπεριφορά που υποβαθμίζει την αξιοπρέπεια, δημιουργεί εκφοβιστικό/εχθρικό περιβάλλον.
  • Καταγγέλλων/Καταγγελλόμενος: πρόσωπα που υποβάλλουν ή είναι αποδέκτες τέτοιων συμπεριφορών.

5. Διαδικασία καταγγελίας

  • Ο καθένας έχει το δικαίωμα να καταγγείλει ανώνυμα ή επώνυμα.
  • Υπεύθυνη μονάδα ή επιτροπή συλλέγει καταγγελίες.
  • Διασφάλιση εμπιστευτικότητας των στοιχείων του καταγγέλλοντος και των εμπλεκομένων.
  • Διερεύνηση εντός συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου (π.χ. 30 ημερών).

6. Προστασία από αντίποινα
Αυτός που κάνει καταγγελία προστατεύεται από κάθε μορφής αντίποινα.

7. Ενημέρωση και πρόληψη

  • Εκπαίδευση προσωπικού σχετικά με βία/παρενόχληση.
  • Διανομή της πολιτικής σε όλους τους εργαζόμενους / συνεργάτες.

8. Εφαρμογή & Παρακολούθηση
Η διοίκηση της EFOROTEXNIKOS επιβλέπει την εφαρμογή. Αναθεώρηση της πολιτικής όπως απαιτείται, ιδιαίτερα σε περίπτωση αλλαγής νόμου ή δομής.

Κανάκης Γιάννης

Λογιστής Φοροτεχνικός Α' Τάξης Ο.Ε.Ε.